Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016

Match Point (2005) του Woody Allen

https://i1.wp.com/liomenoi.com/wp-content/uploads/2016/12/lbzA5p7oB9wYfJH8VLtXwbRabTa.jpg?fit=350%2C466&ssl=1


ΚΡΙΤΙΚΗ: ΝΙΝΟΣ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ

**ΗΠΑ, 2005. Σκηνοθεσία-σενάριο: Γούντι Αλεν. Ηθοποιοί: Τζόναθαν Ρις Μάιερς, Σκάρλετ Γιόχανσον, Εμιλι Μόρτιμερ, Μάθιου Γκουντ, Μπράιαν Κοξ, Πενέλοπι Γουίλτον. 123 λεπτά.


**** Ενας φτωχής καταγωγής πρώην παίκτης του τένις προσπαθεί ν' ανέβει στην κορυφή αποφασισμένος για όλα, σε μια ταινία γύρω από την απληστία, την υποκρισία και την ενοχή - από τις καλύτερες και πιο σκοτεινές ταινίες που μας έδωσε τα τελευταία χρόνια ο Γούντι Αλεν. Με μια πολύ καλή Σκάρλετ Γιόχανσον.

Πρωταγωνιστής στη νέα ταινία του Γούντι Αλεν είναι ο Κρις Γουίλτον (Τζόναθαν Ρις Μάιερς), ένας φτωχής καταγωγής Ιρλανδός, πρώην πρωταθλητής του τένις, που αναζητά την τύχη του στο Λονδίνο. Εκεί θα γνωρίσει την πλούσια οικογένεια των Χιούετ και θ' αρχίσει να εργάζεται στην επιχείρησή τους, για να παντρευτεί στη συνέχεια την κόρη, Κλόε (Εμιλι Μόρτιμερ), ενώ, παράλληλα, αρχίζει μια ερωτική σχέση με μια ελκυστική, φιλόδοξη Αμερικανίδα, τη Νόλα Ράις (Σκάρλετ Γιόχανσον), πρώην φιλενάδα του γαμπρού του, που θέλει να γίνει ηθοποιός και την οποία ο Κρις αφήνει έγκυο. Ωσπου, όταν εκείνη προσπαθεί να τον πείσει να εγκαταλείψει τη γυναίκα του, αυτός ψάχνει να βρει τρόπο να την ξεφορτωθεί.
Η ταινία ξεκινά με μια μπάλα που παγώνει, μετέωρη, πάνω από τα δίχτυα του τένις, χωρίς να ξέρουμε προς ποια πλευρά θα πέσει -μεταφορά για την τύχη που κυβερνά τη ζωή μας- για να τελειώσει με μια άλλη μετέωρη μπάλα που θα δώσει τη λύση στο φινάλε. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια παραλλαγή της ιστορίας του κλασικού βιβλίου «Αμερικανική τραγωδία» του Θίοντορ Ντράιζερ (που είχε παλαιότερα μεταφερθεί δύο φορές στην οθόνη - τη μία με τον τίτλο «Μια θέση στον ήλιο», με πρωταγωνιστές τον Μοντγκόμερι Κλιφτ και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ), το οποίο ο Αλεν, τη φορά αυτή, μεταφέρει στο σύγχρονο Λονδίνο. Στο επίκεντρο, ο αγώνας των βασικών χαρακτήρων να επιβιώσουν σε μια κοινωνία όπου κυριαρχεί ο πιο δυνατός. Για να επιτύχει, με άλλα λόγια, ν' αποκτήσει χρήματα και μια θέση στην κοινωνία, ο Κρις είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα, ακόμη και να θυσιάσει ό,τι καλύτερο έχει στη ζωή του: τον έρωτά του για τη Νόλα.
Συνεχίζοντας, από μια διαφορετική πλευρά, τη θεματική που εισήγαγε με το «Μελίντα και Μελίντα», και με βάση ένα σφιχτοδεμένο σενάριο, όπου το τάιμινγκ έχει μεγάλη σημασία, ο Αλεν αναπτύσσει με οξυδέρκεια και ακρίβεια τους χαρακτήρες του, καταγράφοντας τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις τους, αλλά και τον κυνισμό τους, συχνά με λεπτό χιούμορ που εκφράζεται όχι μόνο οπτικά αλλά και μέσα από τον διάλογο - τη φορά αυτή μάλιστα χρησιμοποιώντας μουσική από όπερα και όχι τζαζ (σύμφωνα με την κοινωνική θέση της μεγαλοαστικής οικογένειας Χιούετ), εκμεταλλευόμενος έξυπνα τους χώρους του Λονδίνου που εντάσσει στον προσωπικό του κόσμο, δημιουργώντας τη σωστή ατμόσφαιρα. Εξαιρετικές είναι οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών, μ' επικεφαλής τη Σκάρλετ Γιόχανσον και τον Τζόναθαν Ρις Μάιερς. Αναμφισβήτητα, η καλύτερη ταινία του Αλεν από την εποχή τού «Απιστίες και αμαρτίες».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/01/2006



Δειτε την ταινια ΕΔΩ  (Streamcloud.eu)
Δειτε και ΕΔΩ   (Vidto.me)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου