Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

Monkey Business (1931) του Norman Z. McLeod

Monkey Business (1931) Tainies Online Greeks Subs Oi Liwmenoi
Τρίτη ταινία της κωμικής τετράδας, που ακόμα κρατάει το στυλ που υιοθέτησε στα σκετσάκια της εποχής του vaudeville, και προήλθε από ιδέα για ραδιοφωνική σειρά επεισοδίων. Ξεκινούν συμβολικά κλεισμένοι σαν 4 λαθρομετανάστες στα βαρέλια ενός καραβιού για να ξεχυθούν αργότερα όπως το ταλέντο τους στην μεγάλη οθόνη, και να καταλάβουν ολόκληρο το καράβι με τα κόλπα τους. Ακόμα οι χαρακτήρες τους είναι ρευστοί, αλλά η έμπνευση για τον ρόλο του καθενός έχει αρχίζει να ξεκαθαρίζει, ειδικά στην πιο εύκολη περίπτωση του Zeppo που θα ταυτιστεί στον ρόλο του ρομαντικού straight χαρακτήρα. Οι άλλοι 3 με την επιμονή τους στα ψεύτικα μουστάκια, τις περούκες και την ψευτο-ιταλική προφορά, θα εγκαθιδρύσουν τις περσόνες που εστιάζουν προς το παρόν στην κωμικότητά τους και αφήνουν για αργότερα τα αστείρευτά τους καλλιτεχνικά ταλέντα. Τα κωμικοτραγικά περιστατικά του καθενός είναι καθηλωτικά, αλλά όταν βρεθούν όλοι μαζί στο ίδιο κόλπο να ξεγελάσουν τις αρχές, γίνεται έκδηλη η εθιστικότητα των χαρακτήρων που σχηματίζουν την ομάδα και ξεχωρίζουν μέσα από αυτήν την ίδια στιγμή. Είναι μεθυστικά απολαυστική η ικανότητα τους να προσαρμόζουν έναν ρόλο σε 3 (κι αν υπολογίσουμε τον Zeppo σε 4) διαφορετικές περσόνες, κάτι που θα εκμεταλλευτούν με την μέγιστη αποτελεσματικότητα λίγο αργότερα στο Duck Soup. Στην ταινία κάνει ένα σιωπηλό cameo ο πατέρας τους Sam.

http://vidto.me/g0exe5voebdu.html 
 Οι Marx Brothers γύρισαν ταινίες από το 1929 ως το 1950. Η χρυσή τους εποχή θεωρείται από το 1929 ως το 1934, οι ταινίες που γύρισαν στο στούντιο της Paramaount. Συνεργάστηκαν με διάφορους σκηνοθέτες, από απόλυτα άγνωστους ευκαιριακούς επαγγελματίες του Hollywood, όπως ο Victor Heerman και ο Robert Florey. Υπήρξαν, βέβαια, και συνεργασίες με καταξιωμένους επαγγελματίες όπως ο Norman Z. McLeod και ο περίφημος Leo McCarey  στη «Σούπα Πάπιας».

 Ο Norman Z. McLeod υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους Αμερικανούς σκηνοθέτες της κωμωδίας και ιδιαίτερα της «τρελής κωμωδίας» τύπου Marx Brothers ή W.C. Fields, όπως και των ταινιών με πρωταγωνιστή τον Danny Kaye. Αν και ξεχασμένος σήμερα, υπήρξε ένας καλός επαγγελματίας αυτού του χώρου, προσφέροντας καλές παραγωγές. Με τους Marx Brothers συνεργάστηκε και το 1932 στην ταινία «Horse Feathers», μια ανελέητη κριτική των αμερικανικών πανεπιστημίων (όπως το διαβάζετε: κριτική της δράσης και των αξιών των αμερικανικών πανεπιστημίων το 1932!). 

 Το «Monkey Business» αποτελείται από όλα τα βασικά στοιχεία της δουλειάς των Marx Brothers. Συνεχείς, καυστικές ατάκες από τον Groucho, τα ακαταλαβίστικα κόλπα και λόγια του Chico, ο οποίος παίζει στο πιάνο ένα κομμάτι – υπήρξε πράγματι καλός πιανίστας με σπουδές σε ωδείο, ενώ ο Harpo είναι το βασικό ατού της ταινίας, πρωταγωνιστώντας στις υπέροχες σκηνές του κουκλοθέατρου και στην αναμέτρηση των δυο ηλικιωμένων στο σκάκι. Επίσης, παίζει κι αυτός ένα κομμάτι στην άρπα, όργανο στο οποίο ήταν αυτοδίδακτος αλλά πολύ πετυχημένος μουσικός (λέγεται πως ο τρόπος που έπαιζε ήταν λανθασμένος, ωστόσο δημιούργησε σχολή με το στυλ του). Αυτή η ταινία είναι η μόνη στην οποία ακούγεται η φωνή του Harpo, όταν όλοι οι αδερφοί Marx τραγουδούν κλεισμένοι σε βαρέλια! Ο Harpo ήταν βαρύτονος, όλα τα αδέρφια ήταν καλοί τραγουδιστές, χορευτές, δηλαδή πλήρεις καλλιτέχνες, μεγαλωμένοι στο θεατρικό σανίδι. Ο Harpo δε μιλούσε ποτέ στους κινηματογραφικούς του ρόλους, επειδή ένας κριτικός θεάτρου έγραψε πως πρόκειται για ένα θαυμάσιο ταλέντο, το οποίο εκπέμπει λάμψη και μαγεία, στοιχεία τα οποία εξαφανίζονται μόλις αρχίζει να μιλάει για τις ανάγκες του ρόλου του. 
Κριτική ανάλυση του Δ. Παπασπύρου για την προβολή των«Φίλων του Σινεμά»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου