Σάββατο, 15 Απριλίου 2017

Επικίνδυνες Σχέσεις/ Dangerous Liaisons (1988) του Στίβεν Φρίαρς



Ερωτική 1988 | Έγχρ. | Διάρκεια: 119'
Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Στίβεν Φρίαρς με τους: Γκλεν Κλόουζ, Τζον Μάλκοβιτς, Μισέλ Πφάιφερ, Ούμα Θέρμαν
Η διεφθαρμένη μαρκησία ντε Μερτέιγ δέχεται να κάνει έρωτα με τον ερωτύλο υποκόμη Βαλμόν, μόνο αν διαφθείρει μια παρθένα. Ο Βαλμόν, θεωρώντας το στοίχημα εύκολο βάζει στο παιχνίδι μια πουριτανή παντρεμμένη κυρία, που όμως θα την ερωτευθεί καταστροφικά.
Αριστουργηματική, η καλύτερη σίγουρα, κινηματογραφική διασκευή του ομώνυμου επιστολικού βιβλίου του Λακλό. Όλη η ταινία είναι μια μακιαβελική μηχανορραφία με επίκεντρο το σεξ, ιδωμένο όμως σαν γοητεία, σπορ, επίδειξη και όχι ως ερωτική απόλαυση. Ο Φρίαρς τονίζει τον ψεύτικο χαρακτήρα αυτού του παιχνιδιού, υπογραμμίζοντας τη θεατρικότητα ενός κώδικα συμπεριφοράς. Οι κοινωνικές αναφορές στην εποχή έχουν μπει στο περιθώριο, για να προσεγγιστούν καλύτερα οι χαρακτήρες. Έτσι, ο Φρίαρς, αν και διαθέτει επιβλητικά σκηνικά, προτιμά τα γκρο πλαν των έξοχων ερμηνευτών του, κάνοντας μια λιτή ταινία που αποτελεί μάθημα σκηνοθετικής αποτελεσματικότητας. Με Όσκαρ δεν βραβεύτηκαν οι υποψήφιες Γκλεν Κλόουζ και Μισέλ Φάιφερ, αλλά τα κοστούμια, τα σκηνικά και η σεναριακή διασκευή.



http://streamcloud.eu/33ttpzav5r76/221880850.mp4.html

Ένα πολυδάπανο παρακμιακό δράμα για τις γαλλικές σεξουαλικές ίντριγκες του 18ου αιώνα, διασκευή του ομότιτλου αναγνωρισμένου θεατρικού έργου. Η Γκλεν Κλόουζ καταφέρνει και κλέβει την παράσταση υποδυόμενη τη φαύλη και εκδικητική μαρκησία. Η κύρια ευχαρίστηση της στην πληκτική, πλούσια ζωή της είναι να συνωμοτεί με τον εξίσου κυνικό υποκόμη Ντε Βαλμόν(Τζων Μάλκοβιτς). Στο τελευταίο σχέδιο τους, στο στόχαστρο μπαίνουν η παρθένα Σεσίλ και η αγνή Μαντάμ ντε Τιρβέλ. Οι προσπάθειες όμως του Βαλμόν να τις καταστρέψει για την προσωπική του απόλαυση περιπλέκονται όταν ερωτεύεται την ανυποψίαστη Μαντάμ ντε Τιρβέλ. Ο Φρίαρς, μας ξεναγεί στα μπουντουάρ και στα σαλόνια της αριστοκρατίας, που τη χαρακτηρίζει η κομψότητα και η κακοβουλία, συνθέτοντας ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα πάνω στις έννοιες της δύναμης (ως αρπακτικής ιδιοτέλειας), της προσωπικής επιβολής, του ναρκισσισμού, της λαγνείας, των υπόγειων και διαταραγμένων στην σκοτεινιά τους ενστίκτων, καθώς και της μεταμορφωτικής – γι’αυτό και «ενοχλητικής» -δύναμης του Έρωτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου