Τετάρτη, 17 Μαΐου 2017

Perfetti Sconosciuti /Perfect Strangers (2016)Paolo Genovese


Αποτέλεσμα εικόνας για Perfetti sconosciuti 
Δε το λες επιτομή του σύγχρονου θεατρικού σινεμά. Ούτε καν δείγμα του αναγεννημένου ιταλικού κινηματογράφου του σύγχρονου ρεαλισμού. Το Perfetti Sconosciuti αντλεί δύναμη από τη θεατρική του στόχευση και έμπνευση μάλλον από τα τιπς που προσδιορίζουν την αστική ζωή του 21ου αιώνα. Διερευνά τα απωθημένα των Ιταλών μικροαστών και σχεδόν εξυμνεί την «ασφαλή» προσέγγιση της μπουρζουαζίας στα συναισθηματικά και σεξουαλικά ταμπού.
Με ένα τρόπο που εξισορροπεί το εμπορικό με το καλλιτεχνικά διερευνητικό, τη θεατρική θεματική με το κινηματογραφικό βιρτουοζιτέ στυλ δωματίου, ο Paolo Genovese επιζητά να προσελκύσει ένα πιο διευρυμένο ταξικά και κυρίως ηλικιακά κοινό. Πίσω όμως από τη φαινομενικά λεία επιφάνεια και το καμουφλάζ της υποταγής στα σύγχρονα «θέλω», κρύβεται ένα σενάριο σαθρό που προσεγγίζει επιφανειακά τις διαχρονικές - ως επί των πλείστων ηθικές - εμμονές των τάξεων και το οποίο βρίσκει θεματικές λύσεις σε ασταθή επιχειρήματα και κλισέ προφάσεις.
Αξιόλογο το καστ ηθοποιών, με προεξέχουσα μορφή τη διεθνή Alba Rohrwacher, που εγκλωβίζεται ωστόσο αρκετά συχνά στα διάσπαρτα σεναριακά κενά και δε βρίσκει διέξοδο ούτε στο χώρο δράσης. Η ερμηνευτική υπερβολή απούσα, όμως η κινηματογραφική αρχιτεκτονική του φιλμ ανάγει τους χαρακτήρες σε ακροβάτες επάνω στη διαχωριστική γραμμή του συναισθηματικά ανεπίκαιρου και της στοχευμένης μελέτης της ηθικής, στο λεκτικό λαϊκισμό και τις ουσιώδεις διαπιστώσεις. Το Perfetti Sconosciuti αποτελεί προφανώς μία ταινία θεατρικού λόγου και διαλόγου, με ένα θέμα ειπωμένο, που πέφτει στα χέρια ενός σκηνοθέτη ορισμένων δυνατοτήτων, ο οποίος έχει την τύχη να κατευθύνει ένα αξιοπρόσεκτο σύνολο ηθοποιών και την ατυχία να τους βάζει να παλεύουν με το σεναριακό άγνωστο, με τίμημα την καλλιτεχνική τους αξιοπιστία. Μία αξιοπιστία που συμπυκνώνεται στο δίλημμα του θεατή εάν αυτό που παρακολουθεί είναι η παραλλαγή ενός ζωντανού και εμπνέοντος θεάτρου ή μία φτωχή ιταλική σαπουνόπερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου