Κυριακή, 23 Ιουλίου 2017

Όλα τα πρωινά του κόσμου/Tous les matins du monde (1991)του Alain Corneau

Αποτέλεσμα εικόνας για Tous les matins du monde (1991)

Η ιστορία είναι βασισμένη στο έξοχο μυθιστόρημα του Quignard Pascal και αφηγείται τα αληθινά γεγονότα της σχέσης δύο μεγάλων μουσικών του 17ου αιώνα, του δασκάλου Monsieur de Sainte Colombe και του μαθητή Marin Marais.
Η ομορφιά και η δύναμη της μουσικής, οι ανθρώπινες σχέσεις, ο έρωτας, σε μια ελεγειακή
που απολαμβάνεται με την ίδια ευφορία με την οποία απολαμβάνεις ένα μινουέτο του Μότσαρτ ή ένα ηλιοβασίλεμα.

ΚΡΙΤΙΚΗ: ΝΙΝΟΣ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ
*Tous les matins du monde. Γαλλία, 1992. Σκηνοθεσία: Αλέν Κορνό. Σενάριο: Πασκάλ Γκινιάρ, Αλέν Κορνό. Ηθοποιοί: Ζαν-Πιερ Μαριέλ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Αν Μπροσέ, Γκιγιόμ Ντεπαρντιέ. 115' λεπτά.

Σε επανέκδοση, μια εξαιρετική ταινία βασισμένη σ' ένα αληθινό πρόσωπο, τον Γάλλο μουσικό Σεντ Κολόμπ (Μαριέλ) του 17ου αιώνα, ενός απομονωμένου συνθέτη μιας θαυμάσιας, μελαγχολικής μουσικής, αντίθετης με εκείνη που είχε επιτυχία στο παλάτι του Λουδοβίκου 14ου, και που αναλαμβάνει να μεταδώσει την αγάπη του για μουσική στον νεαρό μαθητευόμενό του Μαρέν Μαρέ (Γκιγιόμ Ντεπαρντιέ), ο οποίος προτιμά τον έρωτα με μια από τις κόρες του. Στον ρόλο του ηλικιωμένου Μαρέ, που θυμάται την ιστορία, ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Με λιγοστό διάλογο, άνεση στην αφήγηση, με πρόσωπα να κινούνται σε μια ελεγειακή ατμόσφαιρα, ο Κορνό κατάφερε να φτιάξει μια εκπληκτική ταινία, είδος «μουσικής δωματίου», που απολαμβάνεται με την ίδια ευφορία με την οποία απολαμβάνεις ένα μινουέτο του Μότσαρτ ή ένα ηλιοβασίλεμα.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 18/08/2005


 Κριτική ανάλυση του Δημήτρη Παπασπύρου για την προβολή της ταινίας από τους "ΦΙΛΟΥΣ του ΣΙΝΕΜΑ"
Μια φθινοπωρινή βραδιά στη σκοτεινή, υγρή και κουραστική πρωτεύουσα, πίσω στο 1992, φίλοι του κινηματογράφου έβγαιναν από τη σκοτεινή αίθουσα, κάπου στην οδό Σταδίου. Οι θεατές της σκοτεινής αίθουσας έβγαιναν στο δρόμο άλλοι λαμπεροί από το θέαμα που τους είχε συνεπάρει, άλλοι συγκινημένοι από το υποβλητικό και βαθιά ανθρώπινο θέμα κι άλλοι ανάλαφροι, σαν τις νότες μιας γλυκιάς, υποβλητικής και ευαίσθητης μουσικής,  όλοι επηρεασμένοι από την υψηλή κινηματογραφική απόλαυση, από τον ιδιαίτερα ευαίσθητο τρόπο με τον οποίο ο δημιουργός έπλασε αυτό το κομψοτέχνημα, από τη μουσική, από την πανέμορφη φωτογραφία.  Η ταινία «Όλα τα πρωινά του κόσμου» πέρναγε από χείλη σε χείλη, μια προτροπή σε μυημένους και αμύητους, ένα θαυμάσιο μυστικό που όλοι ήθελαν να το μοιραστούν.
 Η ταινία αναφέρεται σε θέματα που ξεκινούν από τα απτά δεδομένα της ύπαρξης και βυθίζονται στα άδυτα του ψυχισμού μας. Το θείο ταλέντο της τέχνης, η υπέρτατη απώλεια – αυτή του έρωτα, η θυσία του χαρίσματος και ο εφιάλτης της θλίψης, της θλίψης για τα νιάτα που πέρασαν και της μετάνοιας για τις επιλογές που έκαναν τα επηρμένα νιάτα.  
 Ο Saint-Colombe της ταινίας είναι ένας απίστευτα προικισμένος μουσικός, ο οποίος καλλιεργεί με αυστηρότητα, οικονομία και αυταπάρνηση την τέχνη του. Όταν χάνει την αγαπημένη γυναίκα του, εγκαταλείπει την αυτοκρατορική αυλή και τα μεγαλεία κι απομονώνεται με τις κόρες του στο δάσος, επιστρέφει στη φύση – μήτρα κάθε μεγαλειώδους έργου. Η μουσική είναι πλέον το παν και τα πάντα είναι μουσική, η θλίψη και η πίκρα μετατρέπονται σε νότες, αυστηρά, απόλυτα αλλά βαθύτατα καλλιτεχνικά καλλιεργημένες.
 Από την άλλη πλευρά ο νεαρός, προικισμένος και φιλόδοξος Marais, ο οποίος προδίδει τον έρωτα και την τέχνη του και τελικά μετατρέπεται σε ένα παραφουσκώμενο, αντιαισθητικό αυτοκρατορικό έκθεμα. Προσέξτε το πλάνο του γερασμένου MaraisDepardieu να διευθύνει στην αυτοκρατορική αυλή, ένα πλάνο-κριτική μιας ολόκληρης ζωής! Στην ταινία «όλα τα πρωινά του κόσμου» περιλαμβάνονται όλα όσα ευχόμαστε να μας συμβούν κι όλα όσα απευχόμαστε. Κυρίως περιλαμβάνονται αυτά που δεν μπορούμε να αποφύγουμε: θλίψη, φθορά και μετάνοια.
http://vidto.me/u0w1zo9k522r.html
https://openload.co/f/Dz_e3SidjNk
http://vidto.me/gjgyulkjdjb9.html
 https://openload.co/embed/dKC1cgOG0Q0/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου