Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017

Το Τελευταίο Ατού / Ace in the Hole (1951) του Billy Wilder


Ace in the Hole (1951) Tainies Online Greeks Subs Oi Liwmenoi

Σκηνοθεσία: Billy Wilder
Σενάριο: Billy Wilder, Lesser Samuels, Walter Newman, Victor Desny
Παίζουν: Kirk Douglas, Jan Sterling, Robert Arthur, Porter Hall, Frank Candy.


Η ταινία «Ace in the hole» έχει να κάνει φαινομενικά με το «τσίρκο» των Μέσων ενημέρωσης. «Ξαναβαπτίστηκε» ως «The big carnival», μετά απ’τη διαμάχη με το κοινό και τους κριτικούς. Της πήρε λίγο χρόνο μέχρι να γίνει δημοφιλής στο κινηματογραφόφιλο κοινό.

Η εικόνα δείχνει ένα σπήλαιο, ένα άτυχο κυνηγό θησαυρών, απόλυτα αμετανόητο, ένα εξαγοράσιμο κάθαρμα, ένα δημοσιογράφο τον Τσάκ Τατούμ που απαλλάσσεται από την υψηλή θέση του, προσπαθεί να μεταφέρει την κίτρινη δημοσιογραφία του από το πουθενά στο Νέο Μεξικό. Μια άποψη σχετικά με το πόσο χαμηλά ο Τατούμ έχει πέσει, είναι επίσης μία γνώμη σχετικά με το πώς η ίδια ασχήμια μεγαλώνει αδιακρίτως, παντού.
Με ένα όμορφο, ισορροπημένο άνοιγμα, ο Τατούμ ελίσσεται στα γραφεία της τοπικής αγοράς, αναδεικνύει την ανωτερότητά του όπως κάθε βλάκας που υψώνει το λόγο του και φοβερίζει ουσιαστικά τον εαυτό του. Αλλά ένα μικρό κομμάτι του λόγου του Wilder είναι ευχάριστο: Ο Jimmy Olsen επιχειρεί μία μικρή ρητορική εναντίον του Τατούμ και ο συντηρητικός Μπουτ, που αντιπροσωπεύει την παλιά φρουρά, φοβάται ότι θα χάσει την αίγλη του και προσπαθεί να κρατήσει μία ισορροπία.
Στην ταινία έχουμε λοιπόν τη διαμάχη του νέου με το παλιό, την έλλειψη καλών νέων. Όμως ο Wilder προχωρά πιο πέρα: δε θέλει να πει ότι δεν υπάρχουν καλά νέα για την αμερικάνικη κοινωνία, αλλά ότι δεν υπήρξαν ουσιαστικά ποτέ, ότι δεν υπάρχουν πλέον καλοί άνθρωποι, αλλά ότι αυτό το είδος ποτέ δεν υπήρχε, ότι όλα πλέον είναι άσχημα, αλλά ότι πάντα έτσι ήταν. Αυτό είναι που πονάει, η ανοιχτή πληγή που καλείται πλέον ο θεατής να τη δει, να την αναγνωρίσει και σα δικιά του, να προσπαθήσει να την επουλώσει.

Δειτε την εδω η εδω



Ένα χρόνο μετά το Sunset Blvd. εκείνη τη σκοτεινή και δηκτική ματιά στο σύστημα του Χόλιγουντ, ο Wilder αποφασίζει να κάνει το ίδιο με την δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ, έναν χώρο άλλωστε που ξέρει εξίσου καλά με τον κινηματογράφο, έχοντας κι ο ίδιος δουλέψει στα νιάτα του σαν ρεπόρτερ σε ταμπλόιντς, παραδίδοντας ένα ξεχαρβαλωμένο νέο-νουάρ για το καρναβάλι της ανθρώπινης ματαιοδοξίας, απόλυτα διαχρονικό στα μηνύματά του. Αντιπαθής/συμπαθής, εγκληματίας/ήρωας, δολοφόνος/σωτήρας, ένας χυδαίος δημαγωγός ή απλά ένας άνθρωπος, ο ρόλος του αμοραλιστή ρεπόρτερ Tatum, ο οποίος στην ουσία είναι όλη η ταινία, έδωσε την ευκαιρία στον Kirk Douglas να δώσει μια από τις καλύτερες ερμηνείες του, φτιάχνοντας ένα συγκλονιστικό πορτρέτο για την φιλοδοξία μιας χώρας για άνοδο με κάθε τίμημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου