Πέμπτη, 24 Αυγούστου 2017

ΝΑΠΟΛΕΩΝ / Napoleon (1927) του Αμπέλ Γκανς


Napoleon Poster 
Αν και κατακρίθηκε για την άτεχνη ψυχολογική αντιμετώπιση του θέματός
της και για την φασιστική νοοτροπία που διακρίνεται στο αποκορύφωμά της
με την εισβολή στην Ιταλία, η ταινία του Γκανς θεωρείται μεγάλη για τις
μορφικές της καινοτομίες. Αλληγορική χρήση του μοντάζ, όπως εκεί που ο
Ναπολέων αντιμετωπίζει μια καταιγίδα στη θάλασσα, πρωτοποριακά
φωτιστικά εφέ και κινήσεις της κάμερας (τοποθέτησε την κάμερά του σε
οτιδήποτε κινείτο – σε φορτηγά, άλογα εκκρεμή, ακόμα και στο ανθρώπινο
χέρι), πειραματισμοί με την τρισδιάστατη εικόνα και το χρώμα, μολονότι
αυτές οι σκηνές κόπηκαν από το τελικό φιλμ, μα πάνω απ’όλα ο
διαχωρισμός της οθόνης στα τρία και η ταυτόχρονη παρουσίαση
διαφορετικών εκδοχών της εισβολής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου