Κυριακή, 26 Νοεμβρίου 2017

"Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές" /Murder on the Orient Express (2017) του Kenneth Branagh

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ (2017)

Ο Κένεθ Μπράνα προσπάθησε στην δεκαετία του 90 να αυτοχρηστεί  διάδοχος του Όρσον Γουέλς με  προφανείς αναλογίες τον δισυπόστατο ρόλο τους μπροστά και πίσω από την κάμερα και την έλξη τους από τα Σαιξπηρικά έργα. Φυσικά κάθε τέτοια σύγκριση αποτελεί ιεροσυλία καθώς ο «ογκόλιθος» του σινεμά έχει υπογράψει διαχρονικά αριστουργήματα που άλλαξαν την ιστορία και την αισθητική της 7ης τέχνης ενώ ο Μπράνα υπολείπεται σε καλλιτεχνική πρωτοπορία και εμφανίζεται σε ένα ευρύ φάσμα ταινιών που μπορεί να εκτείνεται από τον Σαίξπηρ ,μέχρι τον... «Θορ».

Η εύφορη περιοχή της φιλμογραφίας του Μπράνα είναι οι  Σαιξπηρικές ταινίες [ «Ερρίκος ο 5ος»(1992) , «Πολύ κακό για το τίποτα» (1993) , Άμλετ(1996), «Αγάπης Αγώνας Άγονος»(2000)  ,«Όπως σας αρέσει»(2006) ]. Όντας πολυσχιδής και πολυσυλλεκτικός καταπιάνεται και με άλλα ετερόκλητα είδη [το θρίλερ ‘’Dead again” (1991) την κομεντί “Peter’s friends’’ (1992) ,την εκδοχή του για τον ‘’Frankestein’’ (1994)  την ρομαντική κωμωδία “In the Bleak Midwinter”(1995) την κινηματογραφική όπερα «Μαγικό αυλό» (2006) του Μότσαρτ ,την δική του εκδοχή για το «Sleuth»του Schaffer (2007), την υπερηρωική περιπέτεια  “Τhor” (2011)].
Στην νέα του ταινία αναμετριέται με την περίφημη εκδοχή του Sidney Lumet (1974), στο πιο διάσημο μυθιστόρημα της Agatha Christie έχοντας στη διάθεσή του ένα all-star cast που περιλαμβάνει τους Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Willem Dafoe, Penelope Cruz και Judi Dench!  Αφηγείται μια  ιστορία που ξεκινάει ως ένα πολυτελές ταξίδι με τρένο στην Ευρώπη και εξελίσσεται γρήγορα σε ένα από τα πιο κομψά, αγωνιώδη και συναρπαστικά μυστήρια που έχουν γραφτεί ποτέ.
Μετά τον σοκαριστικό φόνο ενός πλούσιου και αδίστακτου επιχειρηματία σε ένα πολυτελές τρένο, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Poirot πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο προκειμένου να αποκαλύψει ποιος από όλους τους εκλεκτούς επιβάτες είναι ο δολοφόνος, πριν ο τελευταίος ξαναχτυπήσει.
Ο Μπράνα λειτουργεί αποτελεσματικά μπροστά και πίσω από την κάμερα, με αφετηρία ένα μαγευτικό πρόλογο που δίνει βάρος στον θρύλο του Poirot και δίνοντας στην  δράση  εξίσου μεγάλη προσοχή με τον διάλογο, έτσι ώστε οι ήσσονες στιγμές να είναι το  ίδιο ελκυστικές με τις σημαντικές. Αγαπάει το cast του τόσο πολύ που όταν το συγκεντρώνει στο ίδιο πλάνο, εικονογραφεί σαν το «Τελευταίο Δείπνο» του Da Vinci ,συνεπικουρούμενος από την εξαιρετική διεύθυνση φωτογραφίας του Χάρη Ζαμπαρλούκου που συμβάλλει καθοριστικά στην υψηλή αισθητική της ταινίας.
Ο ίδιος ο Μπράνα, ως Ηρακλής Πουαρό, έχει να αναμετρηθεί με τον Πίτερ Ουστίνοφ και τον εκπληκτικό Ντέιβιντ Σάσετ από την ιστορική σειρά, και φαίνεται να επιμένει περισσότερο στις φιλοσοφικές θέσεις του ήρωά του, αποφεύγοντας όμως να ενσωματώσει στην ερμηνεία του όλα εκείνα τα μικρά χαριτωμένα στοιχεία που έκαναν διάσημο τον Βέλγο ντετέκτιβ, όπως τους ψυχαναγκασμούς του, την αγάπη του για το καλό φαγητό, το φλεγματικό του χιούμορ και τη μοναδική του μέθοδο.
Φυσικά ολόκληρη η ιδέα της ανανέωσης ενός από τα πιο δημοφιλή μυστήρια δολοφονίας που έγιναν ποτέ, είναι εγγενώς γεμάτη με κινδύνους. Πολλοί άνθρωποι στο κοινό γνωρίζουν την λύση, είτε επειδή το έχουν διαβάσει, το έχουν δει, είτε το άκουσαν . Αλλά ακόμα και αν κάποιος ξέρεi πώς τελειώνει, υπάρχουν ακόμη πολλές κινηματογραφικές απολαύσεις σε αυτό το κομψό τραίνο καθώς γλιστράει ομαλά πάνω στις  ράγες του. Μόλις επιλυθεί το μυστήριο, είναι πιθανό οι θεατές να βρουν κενά στην πλοκή και να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία της λύσης, αλλά οι αναγνώστες το κάνουν από τότε που κυκλοφόρησε το βιβλίο το 1934.

 Στην κατάληξη του φιλμ  ο Poirot αναχωρεί για να ξεκινήσει με καθυστέρηση τις διακοπές του και τότε γνωστοποιείται μια δολοφονία που διαπράχθηκε στον Νείλο και απαιτούνται οι διερευνητικές του ικανότητές . Φυσικά, αυτή είναι μια αναφορά στον «Θάνατο στον Νείλο», μία από τις πιο αγαπημένες ιστορίες του Poirot της Agatha Christie. Προφανώς αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε δει την τελευταία ενασχόληση του Μπράνα με τον δανδή ντετέκτιβ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου