Κυριακή, 26 Νοεμβρίου 2017

Ο χιονάνθρωπος/The snowman(2017)του Tomas Alfredson

The Snowman / Ο Χιονάνθρωπος (2017)
Σκηνοθεσία: Τόμας Άλφρεντσον
Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Φασμπέντερ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Σαρλότ Γκενσμπούρ, Βαλ Κίλμερ, Τζέι Κέι Σίμονς
Ο «Χιονάνθρωπος», με βάση το ευπώλητο μυθιστόρημα του Jo Nesbø, θα έπρεπε να είναι ένα κορυφαίο θρίλερ μυστηρίου. Εκτός από το ισχυρό πρωτογενές υλικό του, η ταινία διαθέτει ένα πρωταγωνιστικό cast που περιλαμβάνει τους Michael Fassbender και Rebecca Ferguson, σκηνοθετήθηκε  από τον αναγνωρισμένο Tomas Alfredson (Let the Right One In, Tinker Tailor Soldier Spy) και γράφτηκε από τρεις καταξιωμένους σεναριογράφους. Ο Martin Scorsese είναι ένας από τους εκτελεστικούς παραγωγούς και η μόνιμη συνεργάτιδα του Thelma Schoonmaker έκανε το μοντάζ . Λοιπόν, τι πήγε στραβά; Προφανώς, τα πάντα.
Ο σεναριακός καμβάς : Ένας κατά συρροή δολοφόνος σκοτώνει φαινομενικά τυχαίες μητέρες στο Όσλο και αφήνει πίσω του ,όχι και τόσο τρομακτικούς. χιονάνθρωπους στους τόπους του εγκλήματος. Βέβαια αυτό είναι ένα προβληματικό μυθοπλαστικό στοιχείο  γιατί για να φτιάξεις έναν χιονάνθρωπο σε δημόσιο χώρο απαιτείται αρκετός χρόνος και μπορεί εύκολα κάποιος να σε δει. Στέλνει ένα δυσοίωνο σημείωμα στον Harry Hole (Fassbender), έναν αλκοολικό ντετέκτιβ που ξυπνάει συχνά σε δρόμους της πόλης ή σε πάρκα .Γιατί πίνει ο Hole ; Τον καταδιώκει κάτι από το παρελθόν του; Ίσως ένα έγκλημα που δεν έχει επιλυθεί τον έχει καθηλώσει; Άγνωστο. Οι σεναριογράφοι παραμελούν να μας πουν, όπως κάνουν συχνά με άλλα βασικά κομμάτια πληροφοριών (όπως γιατί ο δολοφόνος φτιάχνει χιονάνθρωπους) που εισάγονται αλλά ποτέ δεν εξηγούνται.  Ο Hole συνεργάζεται με την Katrine Bratt (Ferguson), η οποία μπορεί να κρύβει τα δικά της σκοτεινά μυστικά και οι δύο διερευνούν μια σειρά εγκλημάτων που εκτείνονται σύντομα πέρα ​​από το Όσλο και περιλαμβάνουν ανεξιχνίαστες ανθρωποκτονίες που απλώνονται χρονικά  σε μια δεκαετία. Η πλοκή ακούγεται ενδιαφέρουσα και έντονη αλλά δυστυχώς η σκηνοθετική και σεναριακή διαχείριση θυμίζει περισσότερο  δευτεροκλασάτη τηλεοπτική σειρά εξιχνίασης εγκλημάτων. Ο Alfredson, ξέρει πώς να φωτογραφίζει το χιόνι καλύτερα από οποιονδήποτε  αλλά η συγκεκριμένη ιστορία απαιτούσε μεγαλύτερη ευαισθησία  και οι πολλές  νεκρές ζώνες του φιλμ  θα μπορούσαν να έχουν γεμίσει με ανάλυση χαρακτήρων , χιούμορ , ανθρώπινη θέρμη. Αντί γι αυτό ακολουθεί την τυποποιημένη χρονική ακολουθία  των θρίλερ του Χόλλυγουντ : Ο βασανισμένος  ντετέκτιβ προσπαθεί να αποκαλύψει  έναν μεγαλοφυή δολοφόνο, συλλέγει ενδείξεις, πιάνει  κάποιον που λέει ψέματα και τελικά βρίσκεται ο ίδιος σε θανάσιμο κίνδυνο. Η κοινοτοπία κραυγάζει.
Ο «Χιονάνθρωπος» προφανώς είχε δύο στόχους: να είναι ένα καλό θρίλερ και να μας κάνει να μην θέλουμε να τελειώσει. Είναι όμορφα φωτογραφημένο και έχει ένα εντυπωσιακό cast, αλλά δεν κατορθώνει κανένα από αυτούς . Πιθανόν να ικανοποιήσει όσους αρέσκονται στα τηλεοπτικά θρίλερ επίλυσης αστυνομικών μυστηρίων ,αλλά θα απογοητεύσει όσους προσδοκούσαν μια ταινία αναφοράς εφάμιλλη του “Seven” ή των «Συνήθων Υπόπτων».

Τελικά το μεγαλύτερο μυστήριο του φιλμ δεν είναι ποιος είναι ο δολοφόνος ή γιατί σκοτώνει μητέρες αλλά το πώς μπορεί μια πολυαναμενόμενη ταινία με ονόματα όπως οι Fassbender, Alfredson, Scorsese και Schoonmaker  να μετατραπεί στην απογοήτευση της χρονιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου