Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

STANLEY KUBRICK ,Ο ΠΕΡΦΕΞΙΟΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ

 
 Ο Stanley Kubrick γεννήθηκε στη συνοικία του Μπρονξ της Νέας Υόρκης, σε μια οικογένεια εβραϊκής καταγωγής. Σαν παιδί, ήταν ιδιαίτερα έξυπνος, αλλά δεν είχε καταφέρει να επιτύχει και ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία στο σχολείο.

Ο Kubrick αποφοίτησε από το William Taft High School το 1946, αλλά λόγω των χαμηλών βαθμών του δεν κατάφερνε να περάσει σε κάποιο κολέγιο. Ήταν τότε που ο πατέρας του σκέφτηκε να του χαρίσει μια κάμερα για τα γενέθλιά του, η οποία οδήγησε έμμεσα τον μεγάλο σκηνοθέτη στο να ακολουθήσει την τέχνη που τον καθόρισε. Σύντομα ο Kubrick ανέπτυξε πάθος για τη φωτογραφία και άρχισε να κάνει ταξίδια στη Νέα Υόρκη για να φωτογραφίζει. Ενώ ήταν ακόμη έφηβος, πέτυχε να πουλήσει φωτογραφία του στο περιοδικό "Look" και σε ηλικία 17 ετών, προσελήφθη στο "Look" περνώντας τα επόμενα χρόνια, ταξιδεύοντας σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες για φωτογραφήσεις.
 Εν τω μεταξύ, ο Kubrick είχε αναπτύξει, έντονο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο και παρακολουθούσε όσες προβολές ταινιών μπορούσε. Το 1951, όταν ήταν μόλις 23 ετών, άρχισε να ονειρεύεται το να γίνει σκηνοθέτης.
Χρησιμοποίησε τις αποταμιεύσεις του για να γυρίσει την πρώτη του ταινία, ένα 13-λεπτών ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με θέμα τον πυγμάχο Walter Cartier, που ονομαζόταν Day of the Fight. Ο Kubrick ενήργησε ως παραγωγός, σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας σε αυτή την πρώτη του ταινία, ενώ δεν γνώριζε τίποτε για τον κινηματογράφο και διδάχτηκε τον τρόπο χρήσης του εξοπλισμού από τον άνθρωπο που του τον είχε νοικιάσει.
Η πρώτη μικρού μήκους ταινία του Kubrick ήταν μια επιτυχία και αγοράστηκε από την RKO αφήνοντας στον Stanley ένα μικρό κέρδος. Άλλες ταινίες μικρού μήκους, που γύρισε ήταν το Flying Padre το 1951 και το The Seafarers το 1952, ενώ χάρη στα χρήματα που είχε κερδίσει από το σκάκι, κατάφερε να κάνει την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, Fear and Desire, που γυρίστηκε στην Καλιφόρνια το 1953.
 Ο Kubrick έλαβε μικτές κριτικές για την πρώτη του ταινία, αλλά το ταλέντο του είχε ήδη γίνει αντιληπτό και επιβεβαιώθηκε και με τις δύο επόμενες ταινίες του, το Killer’s Kiss το 1955 και το The Killing το 1956 που προσέλκυσαν την προσοχή του Χόλιγουντ και το 1957, του έγινε πρόταση να σκηνοθετήσει το Paths of Glory, με πρωταγωνιστή τον Kirk Douglas.
  Η συνεργασία του Kubrick με τον Douglas συνεχίστηκε στην επική ταινία Spartacus το 1960 και του έδωσε την ευκαιρία να ξετυλίξει το σκηνοθετικό του ταλέντο σε μια μεγάλη παραγωγή, ενώ πολλές φορές έδωσε μάχη για τον τρόπο που θα γυριστεί η ταινία παρεμβαίνοντας μάλιστα και σε άλλους τομείς πέρα από τη σκηνοθεσία.
 Στη συνέχεια, ο Kubrick επρόκειτο να σκηνοθετήσει τον Μάρλον Μπράντο στην ταινία One Eyed Jacks, αλλά οι συζητήσεις διακόπηκαν και ο Brando τελικά αποφάσισε να αναλάβει ο ίδιος την σκηνοθεσία της ταινίας.  Από το 1962 μετακόμισε μόνιμα στην Αγγλία.
 Η πρώτη ταινία που γύρισε ο Kubrick εκεί ήταν η Lolita, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ. Η ταινία αφηγείτο την ιστορία ενός έφηβου κοριτσιού και τις ερωτικές της σχέσεις, και έπρεπε να κινηματογραφηθεί με μεγάλη προσοχή, ώστε να μην απαγορευθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο Λογοκρισίας που υπήρχε στην Αγγλία, ενώ η επόμενη ταινία του ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, το Dr Strangelove or: How I Learned To Stop Worrying and Love The Bomb, το 1964, που είχε αρχικά γραφτεί από τον Kubrick για δράμα, με τον Peter Sellers.
Η επόμενη ταινία του που υπήρξε τεράστια επιτυχία, ήταν το 2001: A Space Odyssey, το οποίο ήταν μια συνεργασία με τον συγγραφέα Arthur C. Clarke και αποτέλεσε μια πρωτοποριακή ταινία του Kubrick.
 Πάντα πρόθυμος να καινοτομήσει και να ανοίξει νέους δρόμους, ο Kubrick συνέχισε την κινηματογραφική του επιτυχία του με μια από τις πιο αμφιλεγόμενες ταινίες του Το Κουρδιστό Πορτοκάλι το 1971 με πρωταγωνιστή τον Malcolm McDowell, ενώ το 1975 ήρθε μια νέα επιτυχία για τον σκηνοθέτη με το Barry Lyndon. Μέχρι τότε, ο Kubrick είχε γίνει γνωστός ως ένας δύσκολος συνεργάτης, ο οποίος απαιτούσε από ηθοποιούς και τεχνικούς να δίνουν το 100% των δυνατοτήτων τους.
Στη συνέχεια, έστρεψε την προσοχή του στην σκηνοθεσία μιας ταινίας τρόμου, ένα από τα λίγα είδη που δεν είχε ακόμη εξερευνήσει και ενώ απέρριψε την πρόταση να σκηνοθετήσει ένα σίκουελ της ταινίας  «Ο Εξορκιστής», αποφάσισε να προσαρμόσει το κλασικό έργο του Stephen King, Η Λάμψη, στη μεγάλη οθόνη στην οποία πρωταγωνίστησε ο Jack Nicholson, και έγινε γρήγορα μια cult ταινία από το 1980 που πρωτοπαίχτηκε.
Μετά τη Λάμψη, τα διαστήματα μεταξύ των ταινιών του Kubrick συνεχώς μεγάλωναν και έτσι το Full Metal Jacket, κυκλοφόρησε το 1987.
Η ταινία που ακολούθησε ήταν δώδεκα χρόνια μετά και δεν είναι άλλη από το «Μάτια Ερμητικά Κλειστά», μια ταινία που προσμετρούσε με τόλμη  την άβυσσο του σεξουαλισμού  και ο ίδιος θεωρούσε την καλύτερη του. Λίγο προτού βγει η ταινία στις αίθουσες, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ πέθανε στον ύπνο του από καρδιακή ανακοπή στις 7 Μαρτίου 1999.

Ο Κιούμπρικ ήταν τελειομανής και γύριζε τις ταινίες του με φοβερή επιμονή  και πίεση ερχόμενος συχνά σε ρήξη με τους ηθοποιούς του. Ζούσε  σαν ερημίτης, αρνούμενος να ταξιδεύει ή να δίνει συνεντεύξεις. Δεν είχε ένα συγκεκριμένο σκηνοθετικό ύφος (όπως π.χ. ο Ταρκόφσκι ή ο Αντονιόνι).Έτσι ασχολήθηκε με παροιμιώδη περφεξιονισμό  με όλα σχεδόν τα κινηματογραφικά είδη από το film-noir  μέχρι την ταινία «εποχής» και από την επιστημονική φαντασία μέχρι το αντιπολεμικό δράμα  θέτοντας  αξεπέραστα όρια στο κάθε είδος.
 Όπως πολύ εύστοχα έγραψε ο Β. Ραφαηλίδης «κάθε ταινία του μοιάζει σαν προσπάθεια να λεχθεί η τελευταία λέξη πάνω σ’ ένα θέμα με το οποίο ασχολήθηκαν πολλοί πριν από αυτόν»
Από μια συνολική αποτίμηση  του έργου του, ως κύρια χαρακτηριστικά προβάλλουν η  αξεπέραστη τελειότητα της φόρμας , η εμμονή του να ανατέμνει με οξυδέρκεια και κλινική ψυχρότητα  τα άδυτα της ανθρώπινης φύσης  ,ο διάχυτος πεσιμισμός  αλλά και μια ουμανιστική αύρα.  Δεκαέξι χρόνια μετά το θάνατο του το έργο του παραμένει πρωτοποριακό , διαχρονικό και ταυτόχρονα εγκεφαλικό και παγερά γοητευτικό.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Φόβος και επιθυμία / Fear and desire(1953)
Η ταινία αναφέρεται σε έναν πόλεμο σε μια ανώνυμη χώρα. Τέσσερις  στρατιώτες, οι οποίοι επιβίωσαν από την πτώση του αεροπλάνου που τους μετέφερε, ανακαλύπτουν ότι βρίσκονται σε εχθρικά εδάφη. Αποφασίζουν να φτιάξουν μια σχεδία και να διασχίσουν την νύχτα ένα κοντινό ποταμό,  προκειμένου να βρεθούν με τους συμπατριώτες τους. Ωστόσο, τα σχέδιά τους περιπλέκονται, από μια γυναίκα, η οποία τους συναντά στο δάσος που κρύβονται και από την παρουσία κοντά τους ενός στρατηγού των εχθρικών δυνάμεων, τον οποίο έχει σκοπό να δολοφονήσει ένα μέλος της ομάδας τους. Μέχρι σήμερα ελάχιστοι έχουν δει την ταινία, καθώς ο τελειομανής Κιούμπρικ την είχε αποσύρει, θεωρώντας ότι δεν είναι αρκετά καλή. 
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ

Το φιλί του δολοφόνου / Killer’s Kiss (1955)
Killer’s Kiss online with greek subs
Αποτυχημένος  μποξέρ, κυνηγημένος από τον υπόκοσμο εξαιτίας μιας τραγουδίστριας, περιμένει σε μια πλατφόρμα τρένου να έρθει η ώρα του για να φύγει και  θυμάται (μέσω φλας-μπακ) τα γεγονότα που τον οδήγησαν ως εκεί. Ημιαποτυχημένο   κράμα γκαγκστερικού  και film-noir μεσαίας διάρκειας (64 λεπτών) . Mια άσκηση ύφους  χωρίς ρυθμό και κέντρο βάρους  με μέτριες ερμηνείες . Ένα φτηνό b-movie   που πάντως  με τη πάροδο του χρόνου έχει αποκτήσει cult χαρακτήρα κυρίως λόγω της βαριάς  υπογραφής του Κιούμπρικ σε σενάριο και σκηνοθεσία.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 https://openload.io/f/xdQdk_M71AI/Killer%27s_Kiss_%281955%29_a.c.mp4
 http://vidto.me/wjpsxpqtmal2.html

Το χρήμα της οργής / The killing (1956)
H πρώτη πραγματικά αξιόλογη ταινία του Kubrick , είναι αυτό το έργο που ακολουθεί  τους κώδικες και την μυθολογία των film noir. Αποτελεί διασκευή του μυθιστορήματος "A clean break" του Lionel White.
Μετά την αποφυλάκισή του ο Τόνι Κλέι  σχεδιάζει μια πολύπλοκη  αλλά αναίμακτη απάτη στον ιππόδρομο. Λογαριάζει όμως χωρίς τη σύζυγο ενός εκ των συνεργατών του και του εραστή της, οι οποίοι έχουν τα δικά τους σχέδια. Η  ταινία θυμίζει έντονα την αριστουργηματική «Ζούγκλα της ασφάλτου» του Τζον Χιούστον .Διαθέτει τον ίδιο πρωταγωνιστή ,τον επιβλητικό Sterling Heyden , το ίδιο πεσιμιστικό πνεύμα και την ίδια κατάμαυρη ατμόσφαιρα. Στην αλησμόνητη τελική σεκάνς ο ηττημένος αλλά υπερήφανος άντρας αρνείται να το βάλει στα πόδια. Γιατί άλλωστε; Η Μοίρα του είναι προδιαγεγγραμένη.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ

Σταυροί στο μέτωπο / Paths of glory (1957)
https://i2.wp.com/moviecinematv.online/wp-content/uploads/2016/12/f3DEXseCs3WBtvCv9pVPCtoluuG.jpg?fit=350%2C525


 Η υπόθεση της ταινίας  τοποθετείται στη Γαλλία του 1916 στα μέσα του 1ου παγκοσμίου πολέμου. To εξωφρενικό σχέδιο  ενός μεγαλομανή στρατηγού για την κατάληψη ενός σημαντικού στόχου  ναυαγεί και  η μιλιταριστική αριστοκρατία  γυρεύει αποδιοπομπαίους τράγους  στις μικρές τάξεις του στρατεύματος.  O συνταγματάρχης Νταξ (ένας ανεπανάληπτος Κirk Douglas )είναι ο ιδεαλιστής  αξιωματικός-νομικός  που θα προσπαθήσει να αποτρέψει την άδικη και αμείλικτη τιμωρία.  
Πανέξυπνο σενάριο, σπινθηροβόλοι διάλογοι, αξέχαστοι χαρακτήρες , ζοφερή ατμόσφαιρα ,υπέροχες ερμηνείες και μια  μεγαλειώδης σκηνοθεσία συνθέτουν  μια από τις  ουσιαστικότερες  αντιπολεμικές ταινίες  όλων των εποχών. Η σπαρακτική τελική σεκάνς  , με τους  εξαθλιωμένους στρατιώτες να συγκινούνται από το αδέξιο αλλά μελαγχολικό τραγούδι  μιας αιχμάλωτης Γερμανίδας , στεφανώνει το φιλμ . Θαυμαστή απλότητα και ποιητική οικονομία.!!!

http://openload.co/f/UuARD-ec8vM/57monopatia_gl.mp4

 http://vidto.me/h5dc52b6h8qq.html
 http://openload.co/f/YLpQjgqPcuQ/57monopatia_gl.mp4



 Σπάρτακος / Spartacus(1960)  

H ιστορία του Σπάρτακου, νεαρού δούλου από τη Θράκη, που αφού δεινοπάθησε στα φοβερά ορυχεία της Λιβύης και μετατράπηκε σε έναν από τους ικανότερους μονομάχους της αρένας, προέτρεψε χιλιάδες δούλους σε μια αιματηρή εξέγερση ενάντια στον ρωμαϊκό ζυγό. Διαθέτοντας ένα θεαματικό cast (Kirk Douglas, Jean Simmons,  Laurence Olivier, Peter Ustinov, Charles Lotton κ.α.) πήρε την θέση του απολυμένου Anthony Mann και κατάφερε να προσδώσει νέα ποιητική πνοή,  διάσταση και προοπτική  στο ήδη κορεσμένο είδος  των ιστορικών υπερπαραγωγών. Το αποτέλεσμα ήταν απλά αξεπέραστο.  

                                    Λολίτα / Lolita(1962)
Lolita online with greek subs

Το κλασικό μυθιστόρημα του Nabokov σε μια τολμηρή για την εποχή της  διασκευή.
Ένας μεσήλικας καθηγητής( εξαίσιος  ο James Mason)νοικιάζει
δωμάτιο στο σπίτι μιας όμορφης αλλά χυδαίας χήρας(Selley Winters). Έλκεται όμως από τη 14χρονη κόρη της( πειστική η Sue Lion ως αισθησιακό νυμφίδιο) , η οποία έχει μια σχέση εξάρτησης με  έναν ιδιοφυή αλλά διεστραμμένο άντρα (υπέροχα σατανικός ο Peter Sellers). Η ερωτική διαπλοκή του κουαρτέτου θα οδηγήσει σε  τραγικά αποτελέσματα. Ο Kubrick μεγαλουργεί περιγράφοντας τον αγχωτικό και απεγνωσμένο πόθο του μεσήλικα για το άγουρο θηλυκό φρούτο της ζωής . Αισθητικά κυριαρχεί ένας διάχυτος, έντονος  ερωτισμός  χωρίς όμως άμεση απεικόνιση για το φόβο της λογοκρίσίας. 



ΚΡΙΤΙΚΗ Γ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

H «Λολίτα» του Στάνλεϊ Kούμπρικ (1962) στην πλήρη της μορφή των 152 λεπτών, τεχνικά ανανεωμένη. Tο μυθιστόρημα του Bλαντιμίρ Nαμπόκοφ είναι πια ένα αρχέτυπο, αλλά η αληθινή αξία του βρίσκεται τόσο στη διαστροφική σύλληψη του «απεγνωμένου» πόθου του μεσήλικα για το άγουρο–ώριμο θηλυκό φρούτο της ζωής όσο και στη στυλιστική μαεστρία μιας ακαταμάχητης πρόζας.

Tα χρόνια που πέρασαν δεν έριξαν φως στην απρόβλεπτη επιλογή του Kιούμπρικ, που δεν ασχολήθηκε ποτέ κατόπιν με ψυχολογικά-ερωτικά θέματα σε (έστω σχετικά) ρεαλιστικό σύγχρονο κοινωνικό πλαίσιο. Oι πιστοί του Nαμπόκοφ απογοητεύθηκαν τόσο για τις «περικοπές» όσο και για τις μετατοπίσεις, όπως η αύξηση του ρόλου του Kουίλτι και το «παραξένισμά του, αλλά και η εκκίνηση από το τέλος, με το φόνο του από τον Xάμπερτ Xάμπερτ και την αφήγηση σε φλας-μπακ. Oμως, ο Kούμπρικ παίρνει έτσι τις αποστάσεις του. Δεν είναι σκηνοθέτης της «ευτυχίας» και της «ζωής». Eίναι ειρωνικός, ψυχρός, πλάθει μια μαύρη κωμωδία, με τη θανατερή καταστροφή να διακρίνεται μέσα στο αισθησιακό φως, που εκπέμπει το νυμφίδιο. Tο σπασμικό γέλιο–γκριμάτσα του κλόουν απηχεί τη μνήμη του εξπρεσιονιστή Στέρνμπεργκ στον «Γαλάζιο άγγελο». O Kουίλκ-κλόουν που «δρέπει» τον καρπό Λολίτα, χωρίς αξία, εξωθεί τον Xάμπερτ στη θέση του κλόουν που χάνει, που γελοιοποιείται, παρά τις αγωνιώδεις μηχανορραφίες του πόθου του. Mαύρη κωμωδία, σάτιρα, μύθος και άγχος, αυτός είναι ο κόσμος του Kούμπρικ και τον εκφράζει ο Tζέιμς Mέισον, ενώ ο Πίτερ Σέλλερς κινείται,  θαρρείς,    στην τροχιά του μελλοντικού επιθεωρητή Kλουζό. H Σου Λάιον έχει την αθώα, αδρανή, αμερικανική σεξουαλικότητα ως Λολίτα, δεν «ποζάρει», δεν «κουνιέται», όπως στα περιοδικά για άντρες. H Σέλεϊ Γουίντερς είναι χυδαία, αδηφάγος και θύμα, αντάξια των πολλών καλών ρόλων της.
 http://www.flashx.tv/apqh241sg6vo.html
 http://www.flashx.pw/apqh241sg6vo.html

SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα /Dr. Strangelove (or how I learned to stop worrying and love the bomb) (1964)     


Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb" online with greek subs
Το φιλμ αποτελεί ακόμα μία διασκευή μυθιστορήματος και πιο συγκεκριμένα του Red Alert του Peter George. Η υπόθεση: Ένας παρανοϊκός διοικητής μιας αμερικάνικης αεροπορικής μονάδας (εξαιρετικός και πάλι ο Sterling Hayden), υπερβαίνει τη δικαιοδοσία του και εξαπολύει τα αεροπλάνα του για μία πυρηνική επίθεση εναντίον της Ρωσίας. Ο πρόεδρος σε συνεργασία με τους συμβούλους του και έναν τρελοεπιστήμονα  προσπαθούν να σταματήσουν τους βομβιστές αλλά και να ηρεμήσουν τον Ρώσους. Ο  απολαυστικός Peter Sellers είναι τρισδιάστατος, ερμηνεύοντας   τον αεροπόρο της HMS, Μandrake, τον πρόεδρο της Αμερικής, Μirkin και τον αινιγματικό αμερικανογερμανό  Dr. Strangelove. Ο Kubrick  υιοθετεί γκροτέσκο στυλ  στις ερμηνείες ,κάτι  που αποδεικνύεται απόλυτα πετυχημένο για το είδος. Παράλληλα  εμπνέεται αρκετές  κωμικές σκηνές ανθολογίας όπως αυτή όπου ο Dr.Strangelove  αδυνατεί να ελέγξει το μηχανικό του χέρι ή όταν ο επισμηναγός Κονγκ(Slim Pickens) ιππεύει ως cowboy την ατομική βόμβα. Με το πέρασμα του χρόνου η λάμψη της ταινίας   όχι μόνο δεν ξεθώριασε αλλά αντίθετα  ακτινοβολεί ως  η απόλυτη αντιπολεμική σάτιρα και παραμένει ακόμη  και σήμερα επίκαιρη, εύστοχη και ξεκαρδιστική. 
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://www.flashx.tv/embed-to15z5e0qqxx-720x410.html
 http://www.flashx.tv/0koa9wsx9t75.html

2001: Η Οδύσσεια Του Διαστήματος / 2001: Α Space Οdyssey (1968)
2001: A Space Odyssey online with greek subs

Το σενάριο του « 2001» προήλθε ως επέκταση ενός διηγήματος του γνωστού sci-fi συγγραφέα Arthur C. Clarke με τον οποίο ο Kubrick συνεργάστηκε στο σενάριο.  Στην αυγή της ανθρωπότητας οι πίθηκοι ανακαλύπτουν έναν μυστηριώδη μονόλιθο και μετατρέπονται από κυνηγοί και τροφοσυλλέκτες  σε χειριστές  εργαλείων  αποκτώντας αίσθηση της ιδιοκτησίας  αλλά και της  αντιπαλότητας . Χιλιετίες αργότερα εμφανίζεται ένας άλλος μονόλιθος στη σελήνη και αργότερα στον πλανήτη Δία . Ένα επανδρωμένο διαστημόπλοιο ξεκινά για τον μακρινό  πλανήτη, αλλά ο πανίσχυρος υπολογιστής HAL 9000, που ελέγχει την πτήση, αρχίζει να εξολοθρεύει το πλήρωμα. Ο μοναδικός επιζών κοσμοναύτης  έρχεται σε επαφή με τον μονόλιθο και υποβάλλεται σε ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο περνώντας από τα στάδια της γήρανσης  , του θανάτου και της αναγέννησης. Ταινία   μεγαλόπνοη, οραματική, υποβλητική ,με μια παγερή αίσθηση μεγαλείου αλλά ταυτόχρονα δυσπρόσιτη, αφαιρετική και ασαφής .
Θέτει περισσότερα ερωτήματα από τις απαντήσεις που δίνει και επιδέχεται πληθώρα ερμηνειών. Λέει ο Kubrick "Πρόθεσή μου ήταν να φτιάξω μια οπτική εμπειρία που να διεγείρει το νου. Από εκεί και πέρα, καθένας είναι ελεύθερος να υποθέτει τις όποιες φιλοσοφικές ή αλληγορικές προεκτάσεις της ταινίας".  Και πραγματικά η οπτική εμπειρία είναι μοναδικής ομορφιάς  και εικαστικής  πλαστικότητας . Μια διαστημική χορογραφία με τη  μουσική  των Ρίχαρντ Στράους, Γιόχαν Στράους, Αράμ Χατσατουριάν, Γκιόργκι Λιγκέτι.  
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://openload.co/embed/cNVuq35B8HQ/odyssia.mkv
 http://vidto.me/sjntx847xbes.html
 http://www.flashx.tv/sdchdpzkjqnk.html



Το κουρδιστό πορτοκάλι / A Clockwork Orange (1971)


 A Clockwork Orange online with greek subs
Ο Κubrick διασκεύασε το ομότιτλο μυθιστόρημα του Αnthony Βurgess,που κυκλοφόρησε το 1959. Κεντρικός ήρωας ο Άλεξ(εκπληκτικός  ο Malcom McDowell)  , γοητευτικός, αγέρωχος, ευφυής αλλά διεστραμμένος .Αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο  ηγέτη μιας ομάδας απροσάρμοστων νεαρών  που από ανία επιδίδονται καθημερινά σε βιασμούς και βανδαλισμούς αφού έχουν πάρει ισχυρές δόσεις ναρκωτικών ουσιών οι οποίες αναμιγνύονται με γάλα. Μετά από ένα τραγικό συμβάν, ο Άλεξ βρίσκεται στη φυλακή όπου διαλέγει να ακολουθήσει ένα νέο σωφρονιστικό πρόγραμμα που επινόησε η κυβέρνηση , με αντάλλαγμα την ελευθερία του. Το πείραμα «πετυχαίνει» αλλά ο Άλεξ μετατρέπεται σε  ευνουχισμένο, αδύναμο και δουλικό ανθρωπάριο που ταπεινώνεται από  πρώην συντρόφους και θύματα του . Το φιλμ αποτελεί  μια φουτουριστική σπουδή πάνω στη βία, τόσο των συμμοριών όσο και του κράτους και του σωφρονιστικού συστήματος .
Η σκηνοθεσία χαρακτηρίζεται από το ακραίο στιλιζάρισμα ,τη ντελιριακή χρήση της μουσικής, την χορογραφική απεικόνιση της βίας και το σουρεαλιστικό χιούμορ. Έτσι  η ταινία ,ιδιαίτερα κατά την απεικόνιση των βιαιοτήτων ,  εκπέμπει μια απόκοσμη και ανατριχιαστική σαγήνη. Ο Kubrick κατηγορήθηκε ως υμνωδός της βίας , η ταινία απαγορεύτηκε στην Αγγλία και ενοχλημένος  ζήτησε  να μην προβληθεί ξανά παρά μόνο μετά το θάνατό του.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://vidto.me/zof1yotpjpgy.html
 http://openload.co/embed/vOte0FUi8ss/portokali.avi
 http://vidto.me/0fyevy3073mz.html
 https://openload.co/f/SH-rJjENpCo/A.Clockwork.Orange.1971.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4



           
          Μπάρι Λίντον / Barry Lyndon ( 1975) 
Barry Lyndon online with greek subs



Ο Μπάρι Λίντον (ο Ryan O'Neal στην καλύτερη ερμηνεία του)είναι ένας  Ιρλανδός  τυχοδιώκτης που ταξιδεύει μέσα στα πεδία μάχης και τα σαλόνια της Ευρώπης του 18ου αιώνα  προσπαθώντας  να ενταχθεί στους αριστοκρατικούς κύκλους, με εφόδια  τη γοητεία του στις γυναίκες , το θράσος και την ικανότητά του στα όπλα. Ο προσωπικός  αγώνας του (που συμβολίζει και τον αγώνα του κάθε ανθρώπου για επιβίωση) θα έχει νίκες και ήττες  , καταξίωση και ταπείνωση, φιλία και προδοσία, ηδονικά γλέντια  και προσωπικές τραγωδίες. Η Ειμαρμένη θα έχει βέβαια τον τελευταίο λόγο.
 Η απόλαυση και η συγκίνηση που προσφέρει η θέαση  της μεταφοράς αυτής  του μυθιστορήματος του William M. Thakery είναι πέρα και πάνω από κάθε περιγραφή.  H ατμοσφαιρική φωτογραφία του John Alcott με τη χρήση φυσικού εσωτερικού φωτισμού με κεριά δίνει στην εικόνα  περισσότερο ρεαλισμό, αλλά και μια ιδιαίτερη φωτεινότητα και θέρμη, που αντικατοπτρίζει πιστότερα τα συναισθήματα της στιγμής. Τα σκηνικά , τα κοστούμια και η αρμονική κίνηση των ηθοποιών μέσα στα κάδρα παράγουν  μαγευτικές εικόνες  βουτηγμένες  στην κλασσική μουσική των Mozart, Bach, Vivaldi κ.α. Η χρήση της αφήγησης off  προσθέτει  ρυθμό, λεπτή ειρωνεία και μια αδιόρατη μελαγχολία.
Κάποιες σκηνές αποπνέουν μια συγκλονιστική ποιητική δύναμη, όπως αυτήν όπου o Μπάρι προσπαθεί να γοητεύσει την πορσελάνινη κ. Λίντον μόνο με την  διασταύρωση των συγκρατημένων αλλά γεμάτων ερωτική ένταση βλεμμάτων.
Το «Μπάρι Λίντον» αποτελεί ένα αληθινό μνημείο του κινηματογράφου , μια αριστουργηματική δημιουργία που ,όχι άδικα, θεωρείται από πολλούς η καλύτερη του μεγάλου σκηνοθέτη. 
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://streamin.to/gzz1xupibf6n

Η Λάμψη / Τhe Shining (1980)
  The Shining online with greek subs


Ο ,πρώην αλκοολικός,  συγγραφέας τρόμου Τζακ Τόρανς (αληθινά τρομακτικός ο Jack Nicholson) παίρνει τη γυναίκα του Γουέντι (Shelley Duvall) και το μικρό γιο τους Ντάνι (Danny Lloyd) να ζήσουν σε πολυτελές αλλά ερημικό ξενοδοχείο στα Όρη του Κολοράντο, όπου προσλήφθηκε ως χειμερινός επιστάτης. Χρειάζεται έμπνευση για το νέο του βιβλίο και ελπίζει πως εκεί θα την βρει. Καθώς οι εβδομάδες περνούν, το ξενοδοχείο αποκλείεται από το χιόνι. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της απόλυτης απομόνωσης, κάθε μέλος της οικογένειας βιώνει κάποιου είδους ανατριχιαστική παραίσθηση. Στη συνέχεια ο Τζακ βυθίζεται αργά αλλά σταθερά στην τρέλα ,γίνεται όλο και πιο αλλοπρόσαλλος, απότομος και βίαιος. Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Stephen King, η ταινία αποτελεί μια αλληγορία για το αιμοβόρο κτήνος  που κρύβεται μέσα στον λαβύρινθο του ανθρώπινου μυαλού.. Ισορροπεί με θαυμαστή επιδεξιότητα στο μεταίχμιο πραγματικού και φανταστικού στοιχειώνοντας τη μνήμη του θεατή  με ρυθμικά επαναλαμβανόμενες ανατριχιαστικές , κλειστοφοβικές  εικόνες .Το μπαρόκ σκηνικό με τα αχανή δωμάτια ,  τους μυστηριακούς καθρέφτες , τον  λαβυρινθώδη κήπο  σε συνδυασμό με την  απόκοσμη μουσική επιτείνει την ανησυχία και την αναστάτωση. 
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://openload.io/embed/OOZL-FlP77I/TSHGBR.mkv
 http://vidspot.net/x8h9x05w7t2a
 http://www.exashare.com/u8ixhfdu13a5
 http://www.flashx.tv/5yroqme30omi.html


 Full Metal Jacket online with greek subs


                                  Full Metal Jacket  (1987)                       
Το σενάριο του φιλμ βασίζεται στο αυτοβιογραφικό   βιβλίο του Gustav Hasford "The Short-Timers" και  σε μια επιπόλαια ανάγνωση  φαίνεται να είναι  μια ακόμη ταινία για τον «Αμερικάνικο μύθο» του πολέμου στο Βιετνάμ Η ταινία είναι  εμφανώς  χωρισμένη σε δύο μέρη. Στο πρώτο περιγράφεται  η σκληρή και αμείλικτη διαδικασία της εκπαίδευσης  σε ένα στρατόπεδο νεοσυλλέκτων των ΗΠΑ. Εκπαιδευτής τους είναι ένας  υστερικά βάρβαρος λοχίας (σαρωτική η ερμηνεία του R. Lee Ermy) που προσπαθεί να κάμψει το ηθικό τους  και να τους μετατρέψει σε άβουλες φονικές μηχανές. Το πρώτο μέρος κλείνει με την τραγική κατάληξη της απάνθρωπης  μιλιταριστικής πίεσης. Στο δεύτερο μέρος  παρακολουθούμε διάφορα χαλαρά συνδεδεμένα επεισόδια στα πεδία μάχης του Βιετνάμ  ,που καλύπτει  ως ανταποκριτής της εφημερίδας ένας  από αυτούς τους νεοσύλλεκτους. Η ιδιομορφία  της ταινίας είναι ότι η ενότητα  της εκπαίδευσης  παρουσιάζεται  πολύ σκληρότερη και εφιαλτικότερη από αυτήν της αληθινής μάχης. Αυτή η ιδιοφυής επιλογή του  Kubrick αποδεικνύει ότι το βασικό θέμα του δεν είναι ο πόλεμος του Βιετνάμ αλλά ο μιλιταριστικός  μηχανισμός  παραγωγής ανθρώπινης βαρβαρότητας. Το φιλμ αντιμετωπίστηκε  στην εποχή του με αμηχανία και ψυχρότητα από κοινό και κριτικούς που το συνέκριναν ατυχώς  με το «Αποκάλυψη τώρα» του Coppola, τον «Ελαφοκυνηγό» του Cimino και το “Platoon’’ του Stone. Παρά τις φανερές αδυναμίες της  στον ρυθμό της αφήγησης (ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος)και στην έλλειψη ενιαίου ύφους,  με το πέρασμα του χρόνου η ταινία έχει κερδίσει τη θέση της στο πάνθεον των καλύτερων αντιπολεμικών έργων.
 ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://vidzi.tv/0911b33350rl.html
 http://www.flashx.tv/auy38y5pa6qo.html
 http://streamcloud.eu/wjcpqs28ircn


Μάτια ερμητικά κλειστά / Eyes wide shut (1999)
Eyes Wide Shut online with greek subs


Το κύκνειο άσμα του Kubrick είναι και η πιο πολυσυζητημένη και  αμφιλεγόμενη ταινία του.
Βασίζεται στο μυθιστόρημα  "Ονειρεμένηιστορία /Traumnovelle"του Αρτουρ Σνίτσλερ  που εκδόθηκε το 1926. Η ιστορία διαδραματίζεται στη Βιέννη, κάπου στις αρχές του αιώνα, και όσο για το θέμα προφανώς δεν έχει σύνορα στον χώρο και στον χρόνο. Ο Κιούμπρικ επέλεξε να τοποθετήσει την ιστορία στη Νέα Υόρκη του τέλους του δικού μας αιώνα.
Πρόκειται για μια τολμηρή ανατομία του σεξουαλισμού στο έγγαμο ζευγάρι  με  καθαρά  φροϋδικούς όρους . Η υπόθεση συνοπτικά: Μια πανέμορφη αριστοκρατική  γυναίκα (έξοχη η Νicole Kidman) εξομολογείται σε μια στιγμή χαλαρότητας μια φαντασίωσή της στον γοητευτικό γιατρό σύζυγό της(ερμηνευτικά ισχνός ο Τom Cruise). Αυτό πυροδοτεί την έκρηξη ζήλιας του με αποτέλεσμα να την εγκαταλείψει και να ζήσει  μια φανταστική ερωτική οδύσσεια κρυμμένος πίσω από μια μάσκα. 
Ο Kubrick εικονογραφεί με υπνωτιστικό ρυθμό  την άβυσσο του ανθρώπινου μυαλού. Έτσι αναδύονται τα αντιθετικά όσο και συμπληρωματικά δίπολα που βρίσκονται σε ατέρμονες μονομαχίες: πραγματικότητα και  φαντασίωση , συνειδητό και ασυνείδητο ,λογική και  ένστικτο , έρωτας  και  μίσος .Η προβολή της ταινίας είχε όλο το φάσμα των αντιδράσεων σε κοινό και κριτική: από την απορία ως την έκπληξη και από την απόρριψη ως τον ενθουσιασμό. Όμως για ένα καλλιτέχνη που ήταν τόσο πρωτοποριακός όσο ο Κubric o καλύτερος σύμμαχος είναι ο χρόνος. Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη προβολή της η ταινία φαντάζει  αγέρωχη , επιβλητική και κρυστάλλινα διαυγής .
Ένας εμπνευσμένος  επίλογος στo  μεγαλειώδες  έργο  του κορυφαίου δημιουργού.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
 http://openload.io/embed/biunlESFY34/EWSBR.mkv
 http://www.exashare.com/sfmwyyowg77l
 http://www.exashare.com/ztuaqxrgkpi7



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου